Co pro vás mohu udělat …..?

14. dubna 2012 v 10:09 | Wess |  Společnost
nebo " Jak vám mohu pomoci ?", znějí z úst zejména mladých prodavaček, telefonistek, referentek aj. velmi úslužně a zákazník má mít dojem, že kromě něho nemá ta lepá děva nebo hlas v telefonu v tu chvíli "ucho pro nikoho jiného…"
Dosti často se však stává, že tato fráze a ještě mnoho dalších z různých kurzů z oblasti marketingu nebo třeba z kurzu asertivního chování má nádech při nejmenším formálnosti nebo ještě něčeho horšího… v nejlepším případě ona "zdvořilá" fráze téměř nerozeznatelně zní jako telefonní automat či schránka.

Nemluvím jenom tak do větru …. Stalo se mi nedávno, že jedna z velkých telefonických firem mi fakturovala 3370.- Kč za 400 min volání a 50 SMS, přestože jsem nebyl nikdy jejich zákazníkem, jak prokazatelně zjistila jejich bezpečnostní služba a byl jsem ujištěn, že "již nebude nic vymáhat." Nicméně za 2 měsíce mi obchodní oddělení této firmy poslalo fakturu - upomínku znějící již na 8990.- Kč a ještě v ní drze a nepravdivě podotklo, že mne předtím několikrát upozornilo, abych zaplatil?!??

Ano přátelé, začínám jsem mít strach, že s takovou na mne přijde brzy exekutor a nalepí svoje " erby" na můj majetek … a co mi později bude platné, že prokáži svoji nevinu. Možná, že pak jako jiní, nebudu ještě po dlouhé měsíce disponovat svým majetkem…byť jsem v tom naprosto nevinně.

Ale vraťme se k frázi typu "Jak vám mohu pomoci?" Zkuste se dostat s požadavkem stížnosti na neoprávněnou fakturaci za telefonní služby na webstránky takové společnosti nebo na jejich telefon. Vše jsou automaty, které se sice zeptají, zda chcete komunikovat česky nebo anglicky, ale stejně pak je zajímá vše jiné, než merito věci. A pokud máte náhodné štěstí, že narazíte "živý hlas" , pak většinou referentky nic nevědí, pochopitelně ani čísla nadřízených nebo jiných kompetentnějších pracovníků atd, pokud je o ně požádáte. Proto asi každého zákazníka nebo žadatele jejich úvodní " Co pro vás mohu udělat" musí vytočit až k šílenosti a jakmile se sníží ve snaze kritizovat stupiditu většinou dívenek, pak dojde na jejich chvíli a ony jenom ulehčeně konstatují, že " poněvadž rozhovor nevede k ničemu, jsou nuceny jej ukončit."

A nebo zaujmou pozici mrtvého brouka, který odpoví až tehdy, když budete znát třeba " kód svého telefonu u nich evidovaného." Jinak je jim líto….". A vůbec nevadí , že jako pro jejich firmu cizí člověk, nemůžete jejich kód znát.

Po rozhovoru s takovými zástupkyněmi firmy mne napadá jediné, ono MUDr.Štrossmayerovo " Kdyby blbost nadnášela, jste děvčata jako holubičky…"


P.S. Vím, že fráze typu "co pro vás mohu udělat, jak vám mohu pomoci atd." jsou někdy předepsány třeba firemní organizační normou pro styk se zákazníkem. Mně v této souvislosti připadá, že vedení takové firmy pokládá svoje zaměstnance za "nesvéprávné ovečky" bez intuice a svobody v jednání . Taková norma zřejmě má svůj účel pro jednání se zákazníky ….je v ní pamatováno " na všechno"... např., záměrně drobným textem napsané zásadní ustanovení smlouvy se zákazníkem např. o pojištění či reklamaci produktu, psané navíc často nejednoznačně a nesrozumitelně, má svůj téměř fatální význam při případné pozdější reklamaci.

V silvestrovských pořadech 50. a 60. let byla velmi oblíbenou postava Hlustvisiháka, který byl směšnou figurkou zpravidla závodních vrátnic nebo recepcí a referátů, který svými hloupými dotazy jenom zdržoval příchozí či volající.
Komik Felix Holzman svými scénkami chtěl právem zesměšnit ty hloupé, ale veledůležité pracovníky tehdejší doby...

Co ale teď, když "za branami stojí žadatelů o zaměstnání hodně" a při konkurzech na pracovní pozici mávají vysvědčeními, osvědčeními a diplomy o speciálních odborných a jazykových znalostech?....................A někteří skutečně i znalosti mají ……nejsou z Plzně….. Přesto právě v sofistikovaných firmách se velmi často vyskytují právě ti, co mají prioritní starost, "jak a čím pomoci" a přitom nepomohou?!

Vše přece nemůže končit trestními oznámeními, soudy…. nebo ano? Pak jsme ale velmi smutnou a trapnou společností lidí, kteří si jeden druhého neváží ! A před Felixem Holzmanem se naprosto asertivně ...... nestydí!


Psáno dne 14. dubna 2012
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 SoNuLLkA SoNuLLkA | Web | 14. dubna 2012 v 10:14 | Reagovat

ahoj na mojom blogu je Bleskowka ak chcestak sa zapoj
http://sonicka-opicka.blog.cz/1204/bleskowka-71
ahoj :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama